Mănâncă mai mult pește pentru a te feri de demență

foto: pixabay.com/ro

  • Tulburarea de memorie este principalul simptom al bolii Alzheimer. Unul dintre primele semne ale bolii este reprezentat de capacitatea persoanei de a-și aminti evenimente sau discuții recente.
  • Pe măsură ce boala progresează, memoria devine din ce în ce mai slabă și apar și alte manifestări clinice.

În altă ordine de idei, puterea peștelui s-a dovedit încă o dată a fi unul dintre cele mai bune alimente care ajută la sănătatea creierului.

Cel mai recent studiu efectuat pe 2.200 de americani a constatat că consumul de pește la vârsta mijlocie (40-50 de ani) ajută la îmbunătățirea rezolvării problemelor, îmbunătățește capacitățile de învățare ale creierului și previne pierderea memoriei.

Cercetătorii atribuie acizilor grași omega-3 din pește beneficiile pozitive pentru sănătatea creierului, pești precum somonul, macroul, heringul și sardinele fiind printre cei mai buni.

Cercetări anterioare au constatat, de asemenea, că un consum de pește de două ori pe săptămână ar putea reduce riscul de demență cu 41% în comparație cu cei care nu mănâncă niciodată pește.

Comentând studiul, Dr. Sara Imarisio, șefa departamentului de cercetare al Alzheimer’s Research UK, a declarat: „După cum spune proverbul, „Ești ceea ce mănânci” și, la fel ca și alte părți ale corpului, creierul nostru poate fi afectat de modul în care ne trăim viața, inclusiv de dieta noastră.

„Cercetările privind omega-3 și sănătatea creierului au produs rezultate mixte și, deși acest studiu se adaugă la baza de dovezi, este exploratoriu și nu concludent.

„Ceea ce știm este că un creier sănătos la mijlocul vieții este important pentru sănătatea creierului și mai târziu și că o dietă sănătoasă în general este importantă pentru reducerea riscului de demență.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *